zaterdag 1 maart 2014

Sweet USA favourite #1: chocolate chip cookie & coffee ice cream sandwich





Dit is een buitengewoon heerlijk Amerikaans dessert. Bij ons zijn er nauwelijks koekjes met ijs ertussen te vinden in de diepvriesafdeling. Behalve dan van die 3-kleurige kindersoorten met een luchtig wafeltje. Ik bedoel dus iets anders! Häagen-dasz had vreselijk lekkere met hun fantastische dulche da leche ijs, maar ik vind ze nergens meer.

Anyway, op Amerikaanse recepten-sites zijn ze te vinden 'by the dozen' maar je kunt heel gewoon je favoriete cookie maken en er dan een zacht bolletje van je favoriete ijs tussen stoppen. Zachtjes op elkaar drukken en nog eens in de diepvries stoppen tot het ijs terug hard is. Ik had het geduld niet en heb de hele smeltende boel meteen gefotografeerd en opgegeten. :-)

Ik gebruikte een Libelle-recept (het recentste nummer) van chocolate chip cookies en koffie-roomijs. Zalig zalig zalig.

Tip: ik kan me voorstellen dat er ontzettend veel heerlijke varianten bestaan bvb honingkoekjes met notenijs, of notenkoekjes met karamelijs of chocoladeijs. Of wentel de zijkanten van de sandwich nog eens in geschaafde chocolade. Laat je fantasie spreken!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...