zondag 15 juni 2014

In mijn voorraadkast: instant kokosnootmelk



Toen ik aan het rondneuzen was in Al Rahman (mijn favoriete multiculturele supermarkt in Kortrijk), ontdekte ik een doosje met Thaise letters en een wit drankje op... Instant kokosnootmelk! Ik had geen idee dat er zoiets bestond als kokosnoot-melkpoeder. Het is werkelijk een fantastisch praktische oplossing! Ik gebruik zelden een volledig blik kokosnootmelk en ik vind 't nogal prijzig. Als je net iets meer nodig hebt dan 1 blik, leng ik meestal aan met water... met een waterige smaak als gevolg. 

Met kokosnootmelkpoeder kan je net zoveel maken als je nodig hebt voor een recept, je kan het net zo licht of romig maken als je wilt. Bovendien is 't financieel veel voordeliger. Let er alleen op dat je telkens een schone lepel gebruikt en het zakje en doosje goed afsluit. Het is ook heerlijk om gewoon één glas te maken voor jezelf en dit op een hete dag in de koelkast te zetten voor een gezonde verfrissende drank. 





Werkwijze: meng 1 à 3 eetlepels poeder in een glas warm of heet water en roer tot het poeder oplost. Je krijgt een zeer fijne en zachte structuur (geen brokken). Laat dit afkoelen om te drinken, of gebruik warm in je gerechten.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...