woensdag 1 oktober 2014

Turkse appel ijsthee




Ik ben geen fruitthee-fan. Absoluut niet. Maar appelthee is daarop een uitzondering. Ik maakte er een heerlijke ijsthee mee. Als je (Turkse) appelthee zoekt, moet je heel goed letten op de ingrediënten. Vaak moet je je tevreden stellen met gearomatiseerde zwarte thee (als je 't in een horeca-zaak besteld). Ga in de winkels op zoek naar appelthee van echte stukken gedroogde appel. Ik heb er gekregen van Weyns (die honingwinkel), daar zitten ook stukjes ananas bij. 




Ik geef de gedroogde stukken fruit basis met wat (Turkse) zwarte thee. Ik heb ceylon gebruikt en (als fantasietje) aangevuld met wat rooibos, die past prachtig bij appel en versterkt het heerlijk aroma van deze fruitige ijsthee.

Ik nam 2 theelepels ceylon, 4 eetlepels appelthee, 3 à 4 theelepels suiker en 2 theelepels honing  voor 1 liter water ofwel 4 glaasjes ijsthee. Laat alles goed trekken (niet bang zijn, het wordt niet bitter) in een theepot tot het lauw is, giet over in een kan die je gemakkelijk in de koelkast kan zetten, met het theezeefje erin.

Dien op met ijsblokjes. Heeeerlijk!!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...